yukon - Reisverslag uit Fort Nelson, Canada van joran brouwer - WaarBenJij.nu yukon - Reisverslag uit Fort Nelson, Canada van joran brouwer - WaarBenJij.nu

yukon

Blijf op de hoogte en volg joran

04 September 2014 | Canada, Fort Nelson

na drie geweldige weken in poole's land, was dan toch de tijd gekomen om verder te reizen.. maar dit keer niet alleen! samen met Danny, een vriend van me die ik in poole's land heb ontmoet, ben ik nu onderweg naar het koude noorden: Yukon. we hadden gehoopt binnen 4 dagen in Dawson City te zijn, maar we zijn nu al meer dan een week onderweg, en nog niet eens in Yukon.... liften met 2 man is moeilijker dan verwacht! het maakt allemaal niets uit, we genieten enorm van de mensen die we ontmoeten en de dingen die we zien. ik heb onderweg mn eerste zwarte beer gezien, en nog meer verrassend: een lynx! dat was echt heel tof om te zien, gelukkig zaten we wel in een auto, als we aan het lopen waren was de kans groot dat ie ons aan zou vallen. daarna toch maar het besluit genomen om een beerbel en beer pepperspray aan te schaffen...

het is hier ondertussen best koud aan het worden, s'nachts vriest het hier al, en aangezien ik niet had verwacht naar het noorden te gaan, heb ik mijn tent, matras en warme kleding in Calgary achtergelaten.. ik slaap nu op een strandmatje, en als tent heb ik een zeil, redelijk koud maar het voelt wel goed om niet in een tent te zijn! elke ochtend is het eerste wat ik zie de prachtige natuur!

we staan nu al drie dagen vast in Fort Nelson, BC.. enorm lastig om hieruit te liften, voornamelijk omdat bijna niemand naar het noorden gaat. vandaag nemen we de bus, we willen hier niet langer vastzitten! alhoewel het hier helemaal niet slecht is, we slapen in een soort van daklozen opvangcentrum, zij hebben ons warme kleding gegeven, er is gratis eten, elke dag $13,75 aan subway bonnen, en onze kleding gewassen! nog belangrijker, na een week op de weg eindelijk een douche gehad... we stonken blijkbaar behoorlijk!

gisteravond hebben we voor het eerst het noorderlicht gezien! zo mooi, hopelijk zien we het vaker. vandaag is het plan dus de bus te pakken, we gaan zo'n 600 km noordwaards, naar een nationaal park met daarin... Hotsprings! heerlijk warm water, in het midden van de natuur. dat word genieten! hopelijk krijgen we vanaf daar wel een lift, richting Whitehorse, en misschien direct door naar Dawson City. zo niet, blijven we toch lekker een extra dag in de hotsprings? niets te klagen dacht ik zo!

  • 04 September 2014 - 22:00

    Judith:

    Wat n avontuur, heerlijk om te lezen!! Gelukkig spreek ik je ook geregeld via messenger dus van de daklozen opvang en charity had ik al gehoord!!! Keep safe and keep in touch, xx

  • 04 September 2014 - 22:39

    Opa En Oma Brouwer.:

    Nou Joran dit was wel een lang verhaal van je en wat maak jij toch een hele mooie tijd mee.
    Wilde dat ook wel eens zien die noorderlicht,kunnen het alleen van de t.v en dan is het werkelijk schitterend om te zien.Beren hoeft niet van ons die zie ik wel in artis.
    Zitten nu in Spanje en daar hebben we geen lange broeken nodig.
    Kreeg gisteren bericht dat mijn neef in Amerika in zijn slaap is overleden.
    Zijn er kapot van want wij zagen hem wel 2 keer peer week
    Kunnen er helaasniet op tijd naar toe ,omdat hij maandag wordt begraven.
    Ja zo is het leven nu eenmaal ,en daarom jongen geniet er van wat je nu doet.
    Horen graag wat je verder meemaakt ,blijf gezond en doe Danny de groeten van ons

    Gr Opa en Oma

  • 07 September 2014 - 13:05

    Henk Van Dijk:

    Hoi Joran, las je korte verslag via e mail,mijn vraag = hoe veel ga je nog naar t noorden i.v.m. naderende winter en je wat gebrekkige overnachtings middelen? Ik merk dat je de tijd van je leven doormaakt blijf gezond dan blijft t leuk!!Ik hoop je voor 2020 weer eens persoonlijk te spreken high five opa henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Fort Nelson

canada

een half jaar backpacken in canada

Recente Reisverslagen:

04 September 2014

yukon

04 Juli 2014

the stampede

24 Mei 2014

farm life

17 Mei 2014

calgary

15 Mei 2014

almost there
joran

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 1423
Totaal aantal bezoekers 6497

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 01 Oktober 2014

canada

Landen bezocht: