farm life - Reisverslag uit Calgary, Canada van joran brouwer - WaarBenJij.nu farm life - Reisverslag uit Calgary, Canada van joran brouwer - WaarBenJij.nu

farm life

Blijf op de hoogte en volg joran

24 Mei 2014 | Canada, Calgary

sinds dinsdag heb ik werk, op de boerderij van iemand die ik heb ontmoet bij een kampvuur bij douglas. johnny heet hij, en de boerderij is eigenlijk van zijn vader, maar hij leert alles zodat hij het later over kan nemen. de tijd vliegt als ik aan het werk ben op de boerderij, omdat er zo een gezellige sfeer hangt, en het werk is ook leuk.
dit is hoe mijn dagen er nu uitzien:
ik zet mijn wekker om 07:30, omdat het dan nog lekker rustig is beneden in de keuken van het hostel. ik maak een lekker ontbijtje voor mezelf klaar( het hostel is inclusief ontbijt, ze hebben verschillende soorten muesli en brood, beleg, fruit, en koffie/thee/appelsap). nadat ik heb gegeten, ga ik relaxed in de bank zitten, en lees ik een boek of doe ik iets met de laptop(douglas heeft me een laptop geleend, als ik uit de stad ga mag ik hem teruggeven), tot het 08:30 is. dan ga ik naar de tram, recht tegenover het hostel, en na een kwartiertje stap ik uit op heritage station, een paar stations verder. daar wacht ik tot het 9 uur is, en dan komen johnny en zijn vader me ophalen. we rijden dan zo'n 45 minuten, tot we bij de boerderij zijn. om kwart voor 10, 10 uur begin ik met werken, de eerste 2,5 uur zijn we bezig met zo veel mogelijk paardebloemen uit de grond te halen. om 12:30 is er lunch, ik hoef zelf niks mee te nemen, want john jr en john sr hebben altijd brood, sla tomaten, kaas, fruit en pindakaas en dergelijke mee. na de lunch doen we andere klusjes, zoals bloemen, aardappels of andere groenten planten, of iets anders "boerderij-achtig". als we tijdens het werk honger krijgen, mag je gewoon wat fruit of een muesli-reep pakken. meestal plukken we een paar asperges uit de grond, gekookt ben ik er geen fan van, maar rauw en vers geplukt zijn ze heerlijk! en rond 5 uur zijn we klaar met werk, John senior betaald me en brengt me terug naar het station, waar ik snel een paar boodschappen doe voor ik eten ga koken in de keuken van het hostel.

zo ziet mijn dag er nu uit, en het bevalt me prima! ik hoop dat het thuis met iedereen nog steeds goed gaat, en anders hoor ik het wel, groetjes!

  • 24 Mei 2014 - 09:00

    Judith:

    Wat n heerlijk boerderij leven! Werk van 10 tot 5, inclusief loon en lunch, en vooral goede sfeer!! Mijn angst dat je ondervoed terug zou komen is weg, je eet je t schompes:-)
    Hier t oude vertrouwde ritme, gewoon werken van half 9 tot 5 en geen lunch van de baas hoor.
    Wel prima weer, af en toe een buitje maar rond de 20 graden. We hebben een druk weekend met aardig wat verjaardagen, Roy en Patty zijn vandaag 23 dus das feest!
    Wat jammer dat we door het tijdsverschil elkaar niet steeds treffen op chat, van de week wel en ik vind het geen punt dat we rond half 7 ochtends online zijn hoor, toch n beetje echt kletsen:-)
    Hele dikke knuffel van je mam

  • 24 Mei 2014 - 09:45

    Gerlof:

    Hoi Joran.
    Goed om te horen dat je het naar je zin heb op de boerderie, ook weer een paar mooie foto's van je.
    Ook bij ons gaat het goed zijn net weer thuis na een weekje centerparcs dit was ook weer top lekker gezwommen en gegeten en natuurlijk gedronken ( ik een keer lekker veel ).
    We wachten de volgende berichten weer af en als je wil kan je ook met ons een keer chatten.
    Liefs papa en Martina xx.

  • 24 Mei 2014 - 19:23

    Tante Kaar:

    Hoi Joran, wat leuk voor je. Ik kan maar niet via de site waarbenjij.nu contact met je maken en ben blij dat je moeder je verslag doorstuurt zodat ik nu eindelijk kan reageren. Ben supertrots op je dat je dit avontuur aangaat en dat je het zo oppakt. Go with the flow en zie wat je allemaal tegenkomt. Bijzonder. Hier alles wel. Daan kwam dit weekend niet alleen met zijn was tas thuis maar had ook de huishond mee, kan er bij !
    Joran, ik wens je nog onwijs veel leuke en inspirerende mensen en gebeurtenissen op je pad . Zo zie je maar dat asperges best lekker kunnen zijn . Daar op je zelf aangewezen is het toch anders ....
    Morgen wielerronde hier dus drukte alom, weer is hier goed, graadje of 20-22 . Hoe is het weer daar ? Nog geen beren op de weg gezien ? groetjes en veel liefs, tante Kaar, Daan, Jan, Anouk en Bas (en leenhond Bentey)

  • 25 Mei 2014 - 18:15

    Joost:

    Hey Joran, klinkt goed allemaal! (ik ben wel jaloers.)
    Heb je het adres van die boerderij? dan kan ik het eens op google earth bekijken:)
    Groetjes, Joost

  • 25 Mei 2014 - 18:15

    Joost:

    Hey Joran, klinkt goed allemaal! (ik ben wel jaloers.)
    Heb je het adres van die boerderij? dan kan ik het eens op google earth bekijken:)
    Groetjes, Joost

  • 30 Mei 2014 - 21:12

    Opa En Oma Brouwer:

    Hallo Joran
    Hebben gelezen wat je allemaal doet ,moet wel zwaar zijn voor je maar je wordt wel aardig opgevangen door deze vriendelijke mensen.Tot nu toe horen we alleen maar goede berichten en dat geeft ons toch wel wat geruststelling.Je weet Oma mist je nu al en iedere dag vraagt ze is er wat van Joran binnen.
    Werkje nog steeds daar of ben je weer verder getrokken in Canada.?
    Hopen gauw weer wat te horen van je.Wij krijgen Zondag 1 Juni Charmaine hier te logeren ze blijft hier 11 dagen en we hopen dan dat ze erg mooi weer heeft hier in Spanje.
    Groetjes Oma Maaike en Opa Bertus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

canada

een half jaar backpacken in canada

Recente Reisverslagen:

04 September 2014

yukon

04 Juli 2014

the stampede

24 Mei 2014

farm life

17 Mei 2014

calgary

15 Mei 2014

almost there
joran

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 6508

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 01 Oktober 2014

canada

Landen bezocht: